Az eredeti tervek szerint a Titkok és szerelmek alaptörténetét összemosták volna az 1997-es Amada enemigáéval, ennek megfelelően kezdetben még úgy volt, hogy Victoria Ruffo karaktere beleszeret mostohafiába, Maximilianóba (William Levy), és Maite karakterével küzd meg a férfi kegyeiért.
Victoria Ruffo nagyon kényelmetlennek érezte, hogy a történet elején önmaga húszéves verzióját kellett eljátszania, mert már bőven meghaladta ezt a kort, és szerette volna, ha fiatalabb színésznő alakítja a fiatal énjét, Salvador Mejía producer azonban kötötte az ebet a karóhoz, mondván tizenkét sorozatából egyben sem alkalmazott fiatal színészeket az előzmény-epizódokban, nehogy a karakterek elveszítsék lényegi vonásaikat. Igaz, hogy a María del Carmenben Ruffo még elment fiatal csitrinek, de ez esetben okosabb lett volna követni a Titkok és szerelmek példáját.
Victoria Ruffo, Osvaldo Ríos és César Évora a 2000-es María del Carmenben is szerelmi háromszögbe bonyolódtak a történet elején.
Ruffo tíz kilót fogyott, hogy eljátszhassa Victoria szerepét.
Sok színésztársát kiakasztotta a hír, hogy az eredetileg focistaként dolgozó Cuauhtémoc Blanco (Juanjo) keresi a sorozatban a legtöbbet, epizódonként 19 ezer dollárt, ami több, mint a főhősök fizetése.
Cuauhtémoc vitatható színészi képességeit több éles kritika is érte, melynek következtében egy idő után úgy döntöttek, kiírják a sorozatból. A "haláláról" szóló epizódok viszont a premier utáni legmagasabb nézettséget hozták, így hamarosan Mejía visszabűvészkedte karakterét a történetbe.
A másik leginkább kritizált szereplő Dorismar (Linda) volt, aki szerepe szerint szétrombolja Osvaldo és Victoria házasságát, ez pedig a felmérések szerint rossz példát mutatott a közönségnek, és csak olaj olt a tűzre, amikor az argentin származású modellről meztelen képek is megjelentek egy magazinban, így a történetből az ő egyébként izgalmasnak induló karakterét is kiírták.
Maite Perronival kapcsolatban rengeteg ellenvélemény született abban a kérdésben, hogy a színésznő modellalkat-e, és hogy 160 centijével reális-e, hogy ő a divatház sztármodellje.
Az eredeti történethez, a Titkok és szerelmekhez képest elég sok változtatást építettek a sztoriba, főként annak második felében, noha ugyanaz a Liliana Abud adaptálta mind a két novellát. Az egyik legfontosabb különbség, hogy az eredetiben nem Bernarda gázolása következtében veszik el Victoria kislánya, hanem ő maga dönt úgy, hogy elhagyja, ami sokkal nagyobb lelkifurdalásra adhat okot a karakter későbbi életében.
Pablo Montero (Cruz) eredetileg az Una familia con suerte csapatát erősítette volna, ám hamar meggondolta magát, és átigazolt Mejíáékhoz, mivel ott éneklési lehetőség is várta a szereppel együtt.
Viszonylag friss botrány, hogy William Levy összerúgta a port Liliana Abud írónővel, miután a színész sportot űzött abból, hogy megváltoztatja a karakterének írt szövegeket, így egy alkalommal a kézhez kapott forgatókönyvben az ő részei üresen szerepeltek azzal a jegyzettel, hogy ezentúl írja meg őket magának. Abud később azzal magyarázta az esetet, hogy csak arra kívánt ezzel utalni, hogy Levy szabadon korrigálhat, amit csak akar, khm, valaki hazudik.